Taitokoulut

Kotkan Nappuloiden Taitokoululla on Suomen Palloliiton ja Kaakkois-Suomen piirin myöntämä virallinen Taitokoulu -status

Taitokouluikävaihe (7–12-v) on lasten taitojen oppimisen kannalta tärkeä ajankohta. Siitä puhutaan taidon oppimisen kulta-aikana. Lapsi käy läpi useita erilaisia kehitysvaiheita. Lapsen keho, ajattelutapa sekä käsitys itsestä ja toisista muuttuu.     Ikä ja kehitysvaihe vaikuttavat lapsen kiinnostukseen erilaisia asioita kohtaan. Yksilölliset erot voivat olla erittäin suuria, mikä on osattava ottaa huomioon harjoitustapahtumien sisältöjen suunnittelussa.

Taitokouluikäisten toiminta tähtää lasten motoristen perustaitojen, herkkyyskaudelle kuuluvien fyysisten tekijöiden, jalkapallon lajitaitojen ja pelikäsityksen yksilölliseen kehittämiseen, synnyttäen pelaajissa innostusta ja halua omatoimiseen harjoitteluun. 

Kotkan Nappuloiden Taitokoulun rehtorina toimii Jani Lähde  (jani.pd @ hotmail.com  tai  050 569 8896).
Taitokoulut ovat avoimia kaikille Kotkan Nappuloiden innokkaille pelaajille. Taitokouluryhmät muodostetaan ikäryhmittäin.  

KoNa Taito 05/06

KoNa Taito 07

Taito 08
Taito 07
Taito 05/06
Taitokilpailut

Kotkan Nappulat: Lastenlasten

jalkapalloharjoitukset Jalkapallokoulutuksen ja ikään sopivienjalkapalloharjoitusten opettaminen ei ole helppoa. Sen lisäksi, että 4–11-vuotiaat lapset ovat huomionsa ylläpitämisessä, heidät voidaan helposti häiritä ja ne ovat erittäin vaikuttavia. Valitettavasti, jos jalkapallon peruskoulutusta ei opeta oikein, nämä varhaiset vaikutelmat voivat johtaa huonon jalkapallomuodon ja -tekniikan muodostumiseen.

Älä huoli, Kotkan Nappulat -jalkapalloseura on kerännyt useita tehokkaita harjoituksia, jotka järjestimme lapsillesi. Nämä harjoitukset auttavat perehdyttämään lapset liikkumiseen kentällä, ammuntaan, pallon käsittelyyn, syöttämiseen ja hoitoon.

Harjoittelun ohjekirja

Dribbling-harjoitukset

Kuten mikä tahansa taito, harjoittelu tekee myös dripplingistä täydellistä. Mitä enemmän toistoja suoritat tekniikan parantamiseksi, sitä paremmin pystyt esiintymään kentällä. Ajan myötä monimutkaisimmistakin liikkeistä tulee toinen luonne.

Tässä on joitain harjoituksia, jotka sinun tulisi sisällyttää käytäntöihisi tullaksesi alan parhaaksi dribbleriksi.

1-yhdellä portilla tippuminen

Kuinka pora toimii:

Pelaajat tekevät yhteistyötä ja kilpailevat toisiaan vastaan ​​pelialueelle asetettujen porttien sarjan kautta. Jokaisella kierroksella yksi kumppani on hyökkäävä pelaaja, joka yrittää tiputtaa porttien läpi onnistuneesti, kun toinen yrittää varastaa pallon.

Tarkoitus:

Tämä kilpailukykyinen yksi-vastaan-yksi-pora on tarkoitettu työskentelemään yksilön dribbling-taitojen ja pallon pidättämisen parissa. Dribblerin on käytettävä hyvää pallonhallintaa ja vartalon asentoa estääkseen puolustaja varastamasta palloa. Suunnan ja nopeuden muutos koulutetaan myös tässä harjoituksessa sekä hyökkäävälle että puolustavalle pelaajalle.

1 – 1 – 1 – 1 -tahdistelupora

Kuinka pora toimii:

Kolme joukkuetta kilpailevat toisiaan vastaan ​​tässä 1-11-vastaan-1-pelissä. Yksi pelaaja kustakin joukkueesta kilpailee kerrallaan ja yrittää tiputtaa jalkapalloa yhden vastustajan maalistaan, kun vastustaja yrittää varastaa pallon ja tehdä maalin samalla tavalla.

Tarkoitus:

Kehittää yksi-vastaan-1-taitoja vaikeimmissa olosuhteissa, joissa on enemmän puolustajia ja vaihtoehtoja. Pelaajat lisäävät harhautus- ja puolustustaitojaan sekä päätöksentekotaitojaan.

Dribble Attack

Kuinka pora toimii:

Yksi pelaaja kerrallaan yrittää ohittaa kahden puolustajan ja maalivahdin ohi ennen kuin hän tekee maalin.

Tarkoitus:

Kehittää henkilökohtaista itseluottamusta ja taitoja, kuten harhautus, visio sekä suunnan ja nopeuden muutos. Hyvä pelaajille työstää viimeistelytekniikkaansa ja itsevarmuutta kentän ympärillä.

Dribble Knockout

Kuinka pora toimii:

Jokaisella pelaajalla on jalkapallo, jonka he tiputtavat pelialueen sisällä yrittäessään lyödä muiden pelaajien jalkapalloja rajojen ulkopuolelta. Kun pelaajan jalkapallo on lyöty rajojen ulkopuolelle, pelaaja tiputtaa sitä pelialueen ulkopuolelle seuraavaan kierrokseen asti. Viimeinen pelaaja ruudukossa voittaa.

Tarkoitus:

Dribblingin, pallon hallinnan ja tietoisuuden kehittäminen nautinnollisessa ja kilpailukykyisessä pelitoiminnassa. Pelaajat kilpailevat toisiaan vastaan ​​ja parantavat samalla kykyään suojata palloa puolustajilta. Käytä tätä harjoitusta vanhempien pelaajien lämmittelytoimintana tai hauskana tapana saada nuoret pelaajat liikkumaan ja innostumaan pelistä.

Dribble Race

How the Drill Works:

Kaksi joukkuetta kilpailee toisiaan tiputtamalla läpi kolmen portin sarjan ja palaten sitten lähtöpisteeseen mahdollisimman nopeasti. Ensimmäinen joukkue, joka saa pelaajansa läpi, voittaa kierroksen.

Tarkoitus:

Kehittää harhautusta ja pallon hallintaa suurilla nopeuksilla. Suuri lämmittelypeli vanhemmille pelaajille kilpailemaan ja työskentelemään paineistetun dribblingin parissa. Hauska peli nuorille pelaajille nauttia ja kilpailla toisiaan vastaan.

Ammuntaharjoitukset

Ei ole mitään pahempaa kuin joukkue, joka suorittaa hienoa palloliikennettä kentällä ja luo upean pisteytysmahdollisuuden vain kaipaamaan helppoa maalia …

Seuraavat jalkapallo-ammuntaharjoitukset antavat heille mahdollisuuden harjoittaa kaikkia maalintekoa.

1, 2 Ammu

kuinka pora toimii:

Pelaajajoukot, joista jokaisella on jalkapallo, siirtyvät rangaistusalueen reunalla olevalle nimettyyn ohikulkijaan, joka antaa pallon pelaajan juoksemiseen ja ampua maaliin.

Tarkoitus:

Yksinkertainen harjoitus, joka on suunniteltu lisäämään pelaajan viimeistelytaitoja. Tämä toiminta pitää asiat yksinkertaisina ja antaa pelaajille mahdollisuuden saada useita ammuntoja toistamisen parantamiseksi.

1-1-

Kuinka harjoitus toimii:

ampuma-ammuntaKaksi pelaajaa kilpailevat toisiaan vastaan ​​ampumalla palloa toistensa kartion portille. Pelaajien on puolustettava omaa maaliaan vastustajan lyönneiltä ja yritettävä tehdä maalin vastustajan maaleissa. Pelaaja, jolla on eniten maaleja jokaisen kierroksen lopussa, on voittaja.

Tarkoitus:

Yksinkertainen toiminta pelaajille viimeistelytaitojensa kehittämiseksi. Pelaajat saavat useita toistoja lyhyessä ajassa ja voivat tehdä siitä niin kilpailukykyisen kuin haluavat.

Risti- ja maalikilpailu

Kuinka pora toimii:

Kaksi joukkuetta kilpailee saadakseen eniten maaleja yhdessä kierroksessa. Jokainen joukkue vaihtaa keskenään risteyksiä kentän vastakkaisilta puolilta, kun kaksi pelaajaa tulee rangaistusalueelle ja yrittää tehdä yhden maalin.

Tarkoitus:

Parantaa ylitys- ja viimeistelytaitoja kilpailukykyisessä tiimitoiminnassa. Pelaajat lisäävät keskittämistarkkuutensa, kun taas laatikossa olevat pelaajat parantavat viimeistelyjälkiään.

Ristihallinta

kuinka poraus toimii:

Pelaajat kahden rangaistuslaatikon reunalla sijaitsevan laatikon sisällä saavat ja viimeistelevät kesken laidat pelaajilta. Pelaajien tulee hallita ensimmäistä kosketustaan ​​ja viimeistellä pallo maaliin.

Tarkoitus:

Parantaa pelaajan kykyä viedä syöttö ulkoilmasta ja valmistautua ampumaan maaliin. Pelaajat lisäävät ensimmäisen kosketuskykynsä, ammunta- ja ylitystaitonsa.

Diagonaalinen ammunta

kuinka pora toimii:

Aseta kaksi maalia pelialueen molempiin päihin siten, että jokaisen maalin vieressä on yksi pelaajarivi. Pelaajat syöttävät pallon vinosti pelialueen poikki, jotta vastapäätä oleva pelaaja vastaanottaa ja voittaa maalivahdin, jotta hän pääsee maaliin, josta pallo siirrettiin.

Tarkoitus:

Parantaa pelaajan vastaanottotaitoja liikkeellä ja kykyä lyödä maalivahti maalin tekemiseksi. Pelaajat lisäävät 1: 1-viimeistelytaitojaan ja kykynsä ohittaa matkan. Maalivahdit parantavat reaktiosäästöjään sekä vastustajansa pysäytyskykyä.

Hyväksyttyjen harjoitusten

käyttäminen parhaiden käytettävissä olevien jalkapallo-ohitusten avulla on välttämätöntä kaikille valmentajille, jotka haluavat kehittää voittavan joukkueen.

1-in-1-out-

pora toimii:

Pelaajat erottavat itsensä tasaisesti neljään viivaan muodostaen neliön muotoisen muodon. Pelaajat välittävät pallon neliön keskellä olevalle pelaajalle, joka kääntyy sitten 180 astetta ja siirtää pallon seuraavan rivin eteen. Pelaaja, joka kääntyy ja syöttää, seuraa heidän syöttöään ja menee linjan takaosaan. Pelaaja, joka välitti pallon keskimmäiselle pelaajalle, juoksee sitten keskelle toistamaan prosessin.

Tarkoitus:

Tämä jalkapallon ohitusharjoittelu sopii melkein mille tahansa ikäryhmälle, keskittyen ohittamiseen, vastaanottamiseen ja kääntämiseen. Suuri lämmittelyharjoittelu pelaajille ohi ja liikkua.

4-3-hyökkäys

pora toimii:

Neljä pelaajaa yrittää tehdä maalin kolmella puolustajalla ja maalivahdilla pelialueella. Yksi täysikokoinen maali asetetaan peliruudukon toiseen päähän.

Tarkoitus:

Parantaakseen pelaajien ohittamista, harhauttamista ja päätöksentekoa pelimäisessä tilanteessa maaliin pelaajat oppivat liikkumaan yhdessä ja tekemään pisteitä, kun hyökkäyksellä on numeroetu.

Vartioi linnaa

kuinka porakone toimii:

Yhdellä jalkapallolla, joka asetetaan levykartion päälle “linnaksi” määrätyn alueen keskelle, kolme pelaajaa yrittää kaataa linnan ohittamalla pallon yhden puolustajan ympärille, joka on yrittää pitää linnan pystyssä.

Tarkoitus:

Toimii syöttöjen, pelaajan liikkeen ja kulmien sekä tarkkuuden suhteen. Hauska harjoitus, jota voidaan käyttää lämmittelyyn kehittyneemmille pelaajille tai vakava peli nuoremmille pelaajille. Luo tilanteen, jossa puolustuksen määrä on vähäisempi ja pelaajien on löydettävä paras tapa puolustuksen ympärille.

Tapaa pallo

miten pora toimii:

Pelaajat erottuvat kolmen hengen ryhmiin kahden jalkapallon kanssa. Kaksi pelaajaa on ulkona jalkapallojen kanssa, kun taas yksi pelaaja on kahden pelaajan keskellä. Keskimmäinen pelaaja, vuorotellen vastaanottaa syöttöjä ulkopuolisilta pelaajilta ja pelaa palloa takaisin.

Tarkoitus:

Keskittyy syöttö- ja vastaanottotaitoihin liikuttaessa ja palloa tapattaessa.

Toiston vaihtaminen

pora toimii:

Kolme hyökkäävää pelaajaa ruudukon kummallakin puolella yrittää viedä pallon läpi pelialueen keskikohdan, kun taas kaksi puolustajaa liikkuu estääkseen pallon kulkemisen.

Tarkoitus:

Parantaa pallon liikkumista ja pelinopeutta. Pelaajien on pakko siirtää palloa nopeasti ja löytää oikea hetki syöttääksesi pallon ristikon keskeltä. Hyväksynnän tarkkuus ja tietoisuus testataan.